torsdag 28 augusti 2008

Mer aktieköp & hus funderingar

Nu har jag lagt över 85.000kr i aktier, börsen är skakig, men jag behöver inte pengarna nu så för min del spelar det ingen roll. Tror inte att börsen i sin helhet kan sjunka mycket lägre... så jag går in nu och köper aktier i bolag som har en bra solid verksamhet men som är undervärderade pga marknadens rädslor. Sedan när kojunkturen börjar stabiliseras så kommer värderingarna på mdom här bolagen rättas till och dom kommer stiga ordentligt.

Har snart lika mycket pengar som jag har i skuld till CSN... vilket känns bra när man FAKTISKT börjar ligga pluss och inte minus. Jag vill ju vara en "pluss-människa". Men det blir väl snart ett huslån och då försvinner man ner på minus om man inte räknar med värdet på huset... och det har jag inte riktigt bestämmt mig för om jag ska eller inte. Varför? jo för att hus är ju en "tärande" tillgång som tillskillnad från banken som ger dig några kroner i avkastning hela tiden, så kostar ju huset en massa pengar hella tiden... speciellt om man har "Martin Timell-syndromet"

Inga kommentarer: