måndag 25 februari 2008

- "Fan oxå vilken tajt månad!"

Det sa en kompis till mig oxå för en stund sen och jag kunde inte annat än att nicka och hålla med, kompisen skulle ju ta illa upp om jag hade sag som jag hade det, att tack vare min lång weekend om några dagar så har jag "bara" råd med att spara undan 6.000kr den här månaden (målet ligger ju bortåt 15.000kr/månaden).

Känns ju väldigt bra igentligen när man gick till forex för att växla pengar... och så i sista stund så bestämmer man sig för att växla en extra tusenlapp... och det ställer inte till  alltför stort trubbel i min ekonomi. Sedan kan jag alltid växla tillbaka pengarna utan kostnad om det skulle bli något över ;-).

Tror den här månaden kommer bli intresant, ska försöka klara mig på det jag handlade på willys förra månaden... har ju hur mycket som helst kvar i skafferiet och i frysen framförallt.

Kollade på en vloggare från red dwarf, Robert Llewellyn även känd från "Scrap heap", som video bloggade förra året på youtube om att klara sig ett år utan att köpa saker till sig själv. Sjukt starkt att fixat ett sådan grej. Spana in videodagboken på Making Do.

Inga kommentarer: