måndag 25 februari 2008

Gratis bankkort

Skaffade ett kreditkort hos handelsbanken för 2 år sedan och tyckte det var guld värt, nu kunde man ju handla fast man inte hade pengare. PERFEKT vid nödsituationer... eller när man bara inte har pengar osv osv. Men rätt snabbt började man halka efter alltmer och tillslut så var kreditgränsen maxad i slutet av månaden varje gång. Så direkt när pengarna kom in så försvann 10.000kr ut. Och det värsta var ju att det ofta inte var några "viktiga" saker som kostade mycket pengare utan de var alla de där små köpen på ICA och konsum som blev en sådan summa. Hade jag köpt en TV hade det ju varit en sak. Många bäckar små...

Nu har jag sagt upp mitt allkort som kreditkortet hos Handelsbanken heter och jag har letat efter ett vanligt bankoat kort som debbiterar mitt konto och som saknar års avgift. Tycker att det borde ju inte vara för mycket begärt att inte behöva betala för att kunna få ut mina pengar... men det har inte gått över huvudtaget att hitta ettvanligt bank kort utan års avgift, även om swedbank hade ett dom kallade för VISA2 och som bara kostade 50kr/året men som hade begränsade uttag. Jag var precis påväg att byta bank... men så kollade jag en sista gång på Handelsbankens hemsida OCH hör och häpnad dom har ett gratis bankkort utan sluga vilkor!

Handelsbanken Frikort heter det och är ett maestrokort, uttagen dras direkt från ditt konto, utagen i handelsbankesn automater är gratis. Ska ansöka om ett det imorgon! :D

Inga kommentarer: