fredag 25 april 2008

Lön, csn, sparande och lyxfällan

Idag kl 9 damp en av min bättre löner ner, 30.300kr... netto! =) Blev 25 timmars övertid förra månanden så det gjorde ju sitt.

14.500kr tar ju CSN tillbaka pluss att jag har lagt om min CSN avbetalning från kvartals betalningar till varje månad. Man får mycket bättre överblick över sina utgifter tycker jag och så slipper man bli "överaskad" var 3e månad.

Så halva lönen försvinner ju med en gång... Men ändå kommer jag lägga undan 5000kr till mitt buffert konto. Envis som jag är så ska jag nå upp till mitt spar mål av att ha ett buffert konto på två månadslöner netto vilket blir 50.000kr totalt.

Woho!!! mitt andra delmål klart alltså (första var ju en månadslön), och när nu en tredjedel av året har gått så har även en tredjedel av mitt årsmåls sparande på 150.000kr uppnåts. "Right on track" med andra ord =)

Såg på lyxfällan igår... fy fan vilken tur att man inte har ett par sådanna där bjässar till hundar som äter en ur huset... men gulliga var dom ju iaf.

Inga kommentarer: