tisdag 29 april 2008

Storhandla mat är roligt!

Sådär ja! då har man fyllt frysen med en massa god mat som jag snabbt kan slänga ihop några lunchlådor på. Brukade aldrig direkt bry mig om mat priserna förut... tänkte bara att en vagn på willys eller lidle brukade gå på betydligt mycket mindre jämfört med ica och konsum.

Men nu läser jag igenom veckans reklamblad efter "lockvarorna" och köper nästan uteslutande dom. Tråkigt? NEJ, tycker jag, roligt då man blir tvungen att variera sin matlagning vecka till vecka. Att man sedan sparar en massa pengar på det hela är ju inte dumt det heller :-D

Förr tyckte man att det var svårt att veta om något var prisvärt eller inte och förstogt inte hur föräldrar och morföräldrar klarade av att hålla reda på priser. Men man lär ju sig väldigt fort om man är uppmärksam. 10kr/kg på frukt i dagens läge är tillexempel väldigt billigt medans 15kr är okej och över 20kr/kg skulle jag nog inte handla om jag kan inte kan hjälpa det. Men det märks att priserna har rört sig uppåt... hoppas bara lönen hänger med.

Inga kommentarer: