onsdag 4 juni 2008

Sparandet går fort

Har tackvare min skatteåterbäring klarat spara ihop 80.000kr, alltså 5.000kr mer än hälften av det målet som jag hade för 2008 på 150.000kr. Och det med bara 5 månadslöner =). Har ju 7 månadslöner till och en extra månadslön pga att jag jobbar hela sommaren. Så om jag håller kvar mitt sparande på ca 15.000kr i månaden så kommer jag ha sparat ytterligare 120.000kr. Alltså ca 200.000kr på ett år med andra ord. Vilken summa alltså, hade aldrig kunnat föreställt mig att jag skulle kunna spara ihop så mycket för ett år sedan än mindre att man kan göra det så fort.

Har ju inte börjat köpa aktier eller fonder än, känner ju hela tiden att jag vill veta lite mer och sedan ännu lite mer. Men så kommer man nog alltid känna, så jag måste bara tvinga mig själv att sätta igång.

Men tills dess så tänkte jag byta från Marginalen till Kaupting... dom har ju trotts allt 0,6% bättre ränta, vilket nästan ger 600kr extra per år om jag har 100.000kr insatt.

Inga kommentarer: