måndag 31 mars 2008

Bodo Schäfer - Vägen till ekonomisk frihet

Sitter just nu och läser en bok av den tyske författaren Bodo Schäfer om hur man uppnår sin första miljon på 7 år. Den är rätt bra, har ju inte läst färdigt men det som verlkigen stog ut var att om man blir en expert på sitt område så kommer folk till dig och du kan ta så mycket betalt som du vill. En mer utförlig kommentar kommer.

Förväntar mig en räkning från csn, men tills dess så är det ju synd att pengarna jag har avsatt till det bara ska ligga stilla och använda, så jag för över 12.000kr till mitt Marginalen konto. 20.000kr på en månad är rätt imponerande faktiskt, tänk om man kunde spara så mycket varje månad... den här månaden kommer väl csn och tar tillbaka 13.000 men det är sista gången och då kanske man kan spara undan så här mycket. =)

ca 50kr får jag i ränta för dom här 12.000 om dom kan få förränta sig i en månad, kan jag dra ut på inbetalningen med en extra månad så blir det ju nästan en hundring. Inte så mycket men alla kr spelar ju faktiskt roll. Kan man dra in på 300kr i månaden och öka intäckterna med 200kr i månanden så har man 6000kr mer per år... och då börjar man ju se att det är värt att jaga "sm summor".

Inga kommentarer: