måndag 10 mars 2008

Klar med delmål 1!!!

Sådär! då var man klar med delmål 1, vilket var en månadslön på ett lättilgängligt sparkonto med bra ränt. Marginalen är det konto som ger bäst ränta för tillfället på 4,75% och det tar 2 till 3 dagar att få det ut det på sitt vanliga bankkonto... utan några avgifter såklart.

Det känns inte som jag har försakat så mycket den här månanden, har gjort roliga saker, rest osv, men har varit väldigt noga med att undvika dom där impulsköpen av saker som så fort drar iväg på ens utgifter. Så stora fasta kostnader har jag inte. Det är hyran som är störst och sedan maten som jag har skalat ner väldigt mycket genom att storhandla på Willys och göra lunchlådor.

Mitt nästa delmål blir att återupprepa januari och februaris prestation och spara ihop utterligare 25.000kr på 2 månader och efter det ska jag nog sätta ett lite mer ambitiöst mål som 160.000kr för 2008 eller något åt det hållet iaf.

Fy fan vad skönt! en månadslön på banken det var väldigt längesedan man hade det undansparat på det viset. Kommer ihåg när man muckade från lumpen... dom där 20.000kr försvann så jäkla fort men nu skulle jag kunna få dom att räcka så jäkla mycket längre. Skulle utan problem kunna Klara mig i tre månader på 25.000kr om jag jag gick ner på sparlåga =)

Inga kommentarer: