tisdag 4 mars 2008

Nästan klar med delmål 1

Mitt första delmål påvägen mot ekonomisk frihet var en månadslön som buffert, insatt på ett lättillgängligt konto med bra ränta.

För mig innebär det ca 25.000kr... och jag är just nu uppe i 24.000kr, men har resterande 1.000-kr i min plånbok vilket ska in så fort jag hinner in på ett bank kontor. Fick mitt "fri-kort" på Handelsbanken idag vilket känns bra att jag faktiskt kan ta ut MINA pengar utan någon kostnad. Det som är synd är ju att det inte finns någon bra ränta på det, men men kan inte få allt :-s

Mitt nästa delmål kommer bli 50.000kr till slutet av April.

Jag är faktiskt rätt imponerad av mig själv att jag har fått ihop 25.000 på bara 2 månader, och då har jag haft råd med en lång weekend i europa som jag bjöd min flickvän på... hon fyllde ju trots allt jämt. Men det skulle ju innebära att under det här året skulle jag kunna få ihop 150.000kr!

Inga kommentarer: